Google chystá "Buy button" k přímému nákupu z reklamy

Co to vlastně Buy Button je/bude

Buy Button je funkce navázaná na službu Google Buy, díky níž bude Google na svých reklamách přímo zprostředkovávat prodej zboží třetí strany. Služba se má zaměřit na prodej přes mobilní zýařízení, nicméně není vyloučeno že v případě úspěchu společnost tuto službu rozšíří i na klasické počítače. I to je vlastně důvod, proč se Google v nedávné minulosti zaměřil na detekování zda je web přizpůsoben mobilním zařízením.

Jak to bude fungovat

Možnosti jsou v podstatě dvě. První z nich je provázání na reklamy, které budou zadavatelem rozšířeny o další prvky (cena produktu/služby, dostupnost, atd.). Druhou variantou (pro začátek pravděpodobnější) je propojení služby Google Buy se službou Google Nákupy - tedy zbožového vyhledávače od Google. Zde bude nasazení jednodušší, rychlejší a světším zásahem, neboť minimálně většinu potřebných údajů již Google má.

Podobné služby už tu máme

Novou službu od Google s těmi níže zmíněnými spojuje jedno - snaží se prodejce odsunout do pozadí a stát se dalším článkem mezi obchodníkem a zákazníkem. Každá služba k tomu přistupuje trochu jinak, ale výsledek je vždy stejný - zákazník kupuje u nás, obchodník je jen dodavatel. To ale platí do chvíle než je obchod uzavřen, pak všechny služby dávají od obchodu ruce pryč a řeší jen případné problémy, které by jim mohli sebrat "kytičku".

Heureka Košík

Heuréka Košík provozovaná na datech největšího zbožového vyhledávače v ČR je v provozu již přes dva roky (alespoň pro některé segmenty zboží), přesto se jedná spíše o minoritní službu. Heuréka se snaží službu tlačit, nicméně plně si k zákazníkům cestu ještě nenašla.

Amazon.com

Na podobném principu funguje i Amazon.com - nabízí v podstatě přeprodávání zboží a pro zákazníka se jeví jako jedna velká služba.

Pokrok nezastavíš, buldozeru se nevyhneš

A co z toho plyne pro e-shopy? Přidat se do toho a nebo se tomu raději vyhnout? Jednoznačná odpověď neexistuje, ale z principu je nesmysl se tomu bránit. Pokud se nepřidáte vy, přidá se někdo jiný. Pro e-shop je důležité, aby nabízel služby a funkce, které prostě takovéto kolosy nabídnout nedokáží a lákat tak zákazníka na kvalitnější služby, věrnostní bonusy atd.

© 2019 Mgr. David Stach design, optimalizace - noRank.cz