Heuréka oznámila nový ceník za proklik

logo Heureka.cz

Dnes oznámil cenový porovnávač Heuréka.cz nový ceník za kliky pro jednotlivé kategorie. Dle vlastních slov dojde k optimalizaci ceníku prokliků a díky tomu se tím eshopům vše zjednoduší, zpřehlední a usnadní. Jenže běžný občan téhle republiky podobná slova zná již od českých operátorů a ví přesně, co ho čeká. Ano, zdražení.

Heuréka opět zdražuje

Pokud se podíváte na jednotlivé kategorie a jejich podkategorie, rychle Vám dojde, že nový ceník vznikl zprůměrováním cen v podkategoriích a pak následným zaokrouhlením nahoru na nejbližší padesátník (alespoň tak nějak to působí). Pravdou je, že některé produkty budou mít proklik nižší, jenže jinde naroste třeba i o stovky procent (např. dámské ponožky 0,15Kč =&qt; 1Kč), zlevnění však nastává spíše výjmečně.

Nový a starý ceník můžete porovnat v odkazech níže, nezapomeňte na to, že podle starého ceníku jsou produkty s cenou nad 8000 Kč účtovány s přirážkou 30%.

Starý ceník: http://sluzby.heureka.cz/napoveda/cenik-prokliku/

Nový ceník: http://sluzby.heureka.cz/napoveda/novy-cenik-prokliku/

Co k tomu dodat na závěr?

Ke zpřehlednění jistě došlo, o tom není pochyb. Jenže za jakou cenu? Heuréka.cz je silným hráčem na českém internetu a tímto jen dokazuje, že si je toho vědoma. Zdaleka nejde o první zdražení, ale vždy to bylo ze strany Heureky prezentováno spíše jako úpravy, než zdražení ... po vzoru českých bank a operátorů.

Samozřejmě takováto změna nemůže znamenat významný odliv obchodů z Heuréky, jen se tento kanál stane méně výdělečným. Pro někoho přestane mít význam se díky tomu o něj starat, neboť zvýšená cena přebije smysl nadstandardně placených kliků. Z kola může vypadnout nějaký okrajový segment, kde jsou nízké marže a k nim se nyní přidají příliš vysoké náklady na propagaci. Ale to lidi v Heuréce jistě pálit nebude, zisk od zbytku trhu toto přebije.

© 2019 Mgr. David Stach design, optimalizace - noRank.cz