Nové Zboží.cz v betaverzi

logo Zbozi.cz

Zboží.cz spustilo novou verzi zbožového vyhledávače. Najít ho můžete na webu beta.zbozi.cz. Seznam se o změně a redesignu zmiňoval již několikrát, nikdo ale přesně nevěděl co může očekávat. Změny jdou v duchu ostatních redesignovaných služeb/webů Seznamu (Sbazar.cz, Sreality.cz) - tedy velké prvky, lepší využití šíře monitoru atd.

Jakých změn se v novém Zboží.cz dočkáme

Změn nastalo hodně, některé určitě k lepšímu, jiné k horšímu a některé věci, které nebyly úplně ideální stále zůstaly. Díky velmi strohé grafice jsou některé prvky málo odlišeny a zanikají tak za jinými prvky. Na druhou stranu v nové verzi jsou použity velké, dovolím si říci až přehnané fonty, díky nímž je potřeba stránku hodně posouvat a na prvním náhledu nejsou vidět všechny důležité informace.

Detail zboží změněn k nepoznání

Nejzásadnější změnou je výpis e-shopů. Nově je pod položkou zobrazeno 5 odkazů, což může být výhodné jak pro Zboží.cz tak i pro inzerenty, neboť se s nižší cenou za proklik ještě stále dostanou do výběru. Zobrazení všech e-shopů je již však řazeno celkem nelogicky (možná stále podle cen za proklik). Nicméně řazení lze ovlivnit jednotlivými selectboxy. Za pochvalu stojí, že si Zboží.cz zachovalo filtrování podle lokalit, což je mnohem vhodnější než u konkurenční Heuréky obchody poblíž.

Dále se nová verze více zaměřila na propagaci informací o produktu a upozadili se jiné funkce. Na konci stránky ještě najdeme výpis možných alternativ. Trochu neštěstně je řešeno zpracování barevných variant. Ve výsledcích hledání je informace o počtu e-shopů a ceně vztaženo na všechny varianty, v detailu je ale vybrána jedna varianta a jak počet eshopů tak ani cena nemusí odpovídat deklarovanému. Pro každou variantu je totiž jiný počet eshopů a rozsah cen. Ve výsledku hledání je však vždy sjednocení těchto informací.

Změny ve výsledcích hledání

Ve výběru po vyhledání se objěvuje jedna nová funkce - je nazvána "rychlý nákup" a směřuje z výsledků hledání přímo do prvního (dle CPC) eshopu. Toto je jistě dobrý tah, neboť pro e-shopy bude první pozice daleko lukrativnější (jinak se stačí dostat do první pětky). Uvidíme jak dlouho bude konkurenci trvat tuto funkci okopírovat :-)

Výsledky hledání jsou rozděleny podle jednotlivých kategorií, což může usnadnit hledání, pokud nehledáte zrovna "mainstream". U každé položky se také návštěvník dozví více informací - počet eshopů, rozsah cen. Přímo ve výsledcích však již nelze hledat podle výrobce. To je možné až ve zvolené kategorii. Přehledněji jsou také zpracovány filtry v kategoriích.

Nakonec ještě hlavní stránka

I titulní stránka samozřejmě prošla změnami, i když zde asi nepůjde o větší ovlivnění návštěvníků. Jde spíše o kosmetické změny, kategorie dostaly ikony, snížil se počet produktů nabízených na titulní stránce a zmizela týdenní nabídka.

Shrnutí změn Zboží.cz

Celkově je určitě nové zboží přehlednější, i když přehnaná velikost některých prvků tomu trochu ubírá. Návštěvník však dostane lépe naservírované informace a i pro obchodníky můžou být některé funkce přínosné. Stále se však nemůžu zbavit pocitu, že by se přehlednost dale ještě zlepšit použitím zvýraznění některých prvků.

© 2019 Mgr. David Stach design, optimalizace - noRank.cz